POTATISKAKA

Gomorrgon kära människor!!
sitter här med en god kopp kaffe och tänkte att jag skulle lägga in recepten på maten som jag hade till Nyår om det nu är någon som vill testa detta goda för allting var verkligen jättegott!! Jag tycker det är bra att ha mina recept inne på bloggen eftersom man kan gå tillbaka och titta men framför allt hitta upp recepten igen..många gånger kan man göra något gott, som man sen vill göra om..men så kommer man inte ihåg vart man sett receptet från början och då är det ju bara till att gå tillbaka till sin blogg och kolla. :)
Jag tänkte i alla fall ta och börja med potatiskakan som bara måste testas och den har jag hittat inne på matklubben.

POTATISKAKA 4-6 PERS

1 kilo mjölig potatis
60 gram soltorkade tomater i olja
35 gram djupfrysta provencalska örter (från frysdisken)
1,5 tsk salt
1 krm svartpeppar
3 ägg
2,5 dl mellangrädde
(jag hade även lite riven cheddarost i )

BESKRIVNING:

sätt ugnen på 200 grader
klipp en rundel smörpapper och lägg i botten på en rund form med löstagbar kant 24 cm i dm
skala och skiva potatisen i tunna skivor och strimla tomaterna
varva potatis, tomater,örtkryddor,salt och peppar i formen ( det var här jag även varvade med lite ost)
vispa ihop ägg och grädden och häll det över potatisblandningen
Grädda i nedre delen av ugnen i ca en timme.





klar att *AVNJUTAS*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0