borta bra,hemma bäst!

Så brukar man väl uttrycka sig när man kommer hem igen :) men visst har det varit ett par härliga dagar i Sthlm..kan verkligen inte klaga på det och finfint väder var det ju oxå :)
Det ända som är jobbigt är att åka bil så långt, jag kan lixom inte riktigt koppla av i bilen utan jag hjälper till att gasa,bromsa,hålla koll på trafiken,kollar speglar trots att jag satt på passagerarsätet både upp och ner.
Vi hamnade i alla fall först I Eskilstuna där Alex jobbar och vi fick se hans arbetsplats och hans hus..ojj vad många rum han hade där, massa skrymslen nere i källaren och möjligheter att anvämda alla skrymslena till lite av varje.
När vi sen hämtade Birgitta vid tåget klockan 21:00 så körde vi ner till stugan som låg i Mariefred..långt in i skogen med utedass och ingen ducsh (jo uteducsh) så jag fick lite smått panik där men lyckades nog dölja det ganska bra, tänkte att *här får man göra det bästa av det möjliga* :)) Stugan var annars jättefin..enkel men fin! och lite sådär vildvuxen trädgård!




Stugan ute och inne!

Lite andra bilder från sthlm:


mariefreds Slott


Mariefreds kyrka







Ja det var lite bilder från sthlm, de små bilderna är *KLICKBARA* dom innehåller

1: Sergels Torg
2: Drottninggatan (gågatan)
3: kungliga slottet
4: sveriges Riksdagshus
5: Vakt på kungaslottet
6: varning för vildsvin som det fanns mycket av inne i Mariefred

Vi lyckades se dagen innan vi åkte hem en mamma och 4-5 barn..mamman var enorm och barnen var bara såååå söta!! :)) lyckades dock inte ta foto på dom.
Samma morgon som vi körde hem såg vi tre vildsvin som stod på en äng.

Var även inne i *gamla stan* och där var det helt fantastiskt fint, kullerstenar, gammla hus, smala mysiga gränder och pupar och resturanger om vartannat :)
Nästa gång jag besöker sthlm vill jag åka till skärgården! Nu har jag i alla fall VARIT i vår huvudstad :)




I Mariefred nere vid badplatsen...sitter på bryggan och svalkar fötterna och äter saftiga jordgubbar och bara njuter av det UNDERBARA vädret! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0