gråtfärdig

Så fick jag ännu en gång åka med smulan till Vetrinären och nu är det om möjligt ännu mer synd om henne!! När ska eländet ta slut tro?
Jag märke redan igår att det var något som inte stämde, helt plötsligt började hon slicka sig helt frenetiskt och panikartat, försökte lugna henne så gott jag kunde och till slut så lugnade hon ner sig, kollade då stället där hon hade slickat och där ser jag ett litet runt hål som går rätt ner i huden på henne plus en svullnad strax sidan om.
Jag har ju läst om att katter som blivit bitna kan få s.k varbölder och dom kan vara väldigt svårläkta om man inte gör något åt dom.
Imorsse hade hon fortfarande svullnaden kvar och hon började återigen slicka sig där som såret var.
Jag bestämde mig för att ringa ut och höra.
Du får komma in med henne så fort du kan fick jag till svar.
Mycket riktigt...det var en varböld som dom nu har satt dränage på.
Jag fick en smärre chock när jag hämtade henne efteråt..*HERREGUD* vad har dom gjort med henne?? Är det där smulan? ja, jag var ärligt talat nästan gråtfärdig över att behöva se min katt på detta viset.
Att ett kattslagsmål på ca 2 min kan skapa så mycket problem?
Jag tycker så FRUKTANSVÄRT synd om henne just nu och när man ser sitt älsklingsdjur lida så lider man så himmla mycket själv oxå.
Detta ska hon gå med till Torsdag eftermiddag, därefter ska man fortsätta hålla koll på såren och ta bort sårskorpor som bildats.
jag säger bara att det är Himmla tur jag har denna veckan semester oxå, annars vet jag inte hur vi hade löst det?


nyss hemkommen från djursjukhuset


en deprimerad smula :(


förstå min känsla när jag fick se *detta*

Nu vill jag snart se henne så här igen


frisk och hel och ute i solen


Kommentarer
Postat av: lisette

åååh :( så hemskt det ser ut

2011-07-11 @ 18:29:31
URL: http://lajsette.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj lilla Smulan. Förstår din oro!

2011-07-11 @ 22:10:42
Postat av: jayne

Men...usch...jag förstår verkligen!!!! Hjälp..stackars Smulan och dig! Hoppas nu verkligen att hon kryar på sig!!! Stackarn..

2011-07-12 @ 14:36:02
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0