katt i tratt

Här är min lille sjukling


och nu tänker ni väl..*vad är det där för prästkrage hon har kring halsen ;) *
Men saken är den att hon fick hem en sån där valig tratt men den avskydde hon verkligen, iofs så var hon ganska vimsig och fortfarande drogad av narkosen när hon kom hem för hon sprang på allt, men det var oxå mycket den där trattens skull.
Själv tyckte jag att den såg för stor ut på henne för hon fick ju inte ens fram nosen till att dricka så min första tanke var ju att klippa tratten lite kortare och för säkerhets skull gick jag ut på nätet för att kolla om man verkligen kan klippa djurtrattarna?  Och vips så hittade jag denna underbara ideen istället...att klippa en vanlig papperstallrik som en krage, trots att hon inte gillar den så märker man ändå att tallriken funkar bättre på hennes humör än vad tratten gör, När hon får på sig tratten så blir hon RIKTIGT SUR!
och jag tror jag vet varför, jo för tratten är ju formad så att hela huvudet blir instängt och öronen trycks mot ovansidan, med tallrik är hela huvudet fritt..men det ger samma funktion..hon kommer inte åt att slicka på såret ;) och det bästa av allt....man kan ju köpa papperstallrikar med mönster på, så blir hon riktigt finklädd ;)
Idag ska jag hämta ut antibiotika till henne som hon ska ta i 5 dagar, och det kommer nog bli ganska jobbigt för hon får inte lov att gå ut på 10 dagar och hon som är van vid att gå ut varje dag...men ta i trä....Nu på morgonen så verkade hon inte vara så intresserad av att gå ut :)

Vi får väl se hur det går med lilla snäckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0