vädergudarna som styr

Idag när min första jobbedag inträffade, vad händer då?
Jo ett strålande solsken från en klarblå himmel bryter fram och varmt som sören har det varit!!
Visst har jag väl haft mina fina dagar under semestern jag oxå  men långt ifrån så fint som det var förra sommaren, det har mestadels varit lite sådana där strödagar, ena dagen fint...två-tre dagar halvkasst,för att sen återigen bli fint EN dag och japp..så har det i princip varit under alla mina 5 veckor..så inte konstigt att man reagerar när det helt plötsligt blir strålande solsken just den dagen man börjar jobba.

Jaja..vädrets makter kan man inte göra något åt men nog kan man få lov att klaga liiite i alla fall?
EFtersom det var så varmt och soligt och skönt så fick jag lusten att grilla idag, det var ett tag sen vi gjorde det.
så jo vi grillade lite flintastek och till det hade vi pasta som legat i skafferiet och skrotat ett bra tag, så jag kände att det var på tiden att använda det innan det blir för gammalt.
Lite olika såser såsom dressing, mangocurrysås och HP sås...


Riktigt gott var det att sitta ute och äta :))

Nu ska jag snart gå och knyta mig i min sköna säng och inatt ska jag verkligen känna efter hur skön den är att sova i, för imorgon är jag ledig och inatt kan jag då sova lugnt och skönt.

sov gott mina vänner!


Kommentarer
Postat av: jayne

Jag håller med dig om brist på sol! Grilla har vi knappt gjort i år... vilket man ju brukar ha gjort en del så här års.. hm...

Har grillat nån gång och sen suttit inne och ätit :)

Nå..maken säger att skolen ska komma..så fort han har semester, vi får väl se.

Sov nu gott med dig i allafall.

2011-07-18 @ 23:04:31
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0