FLYGANDE JAKOB

Tänkte jag skulle dela med mig av ett himmla gott recept som jag gjort idag och som en av mina gammla väninnr sa, det där är ett recept från 80-talet ;)) Mmm...kn nog stämma att det var ganska populärt att laga just denna maträtten just då,men visst sjutton är den lika god ÄN IDAG!??



Flygande jabob i ALL SIN ÄRA!!! ;))

gör så här 4-6 pers:

en grillad kyckling
1 pak bacon
3 dl vispgrädde
1 dl chilisås
2 bananer
annanas
jordnötter
riven ost ( inget måste)

Börja med att bena ur kycklingen och ta bort skinnet (jag gav skinet till Felix, och han blev lycklig)
lägg kycklingköttet i en smord form
stek upp baconet i strimlor och strö det sedan över kycklngköttet.
Dela annanesen i småbitar och strö över ( jag hade ca 2 1/2 ring)
skiva banan och lägg ovanpå ( endast en banan hade jag)
vispa 3 dl grädde lätt så att det blir lite tjockare (inget tvång)
blanda i 1 dl chilisås och smaka av med svartpeppar
häll såsen över kyckling-röran
strö över lite salta jordnötter och ev lite riven ost!

Servera med ris och god sallad

*MUMS* VAD GOTT!!!



Och detta fick jag inspiration från malins blgg, däremot har jag lagt till och dragit ifrån helt och hållet på min egna smak, men det ble helt klart suveränt gott!! det salta ihop med det söta....yummmmmmiiii..


jag serverade min jabob med dessa ris-torn som bara ser så festliga ut, till det ade jag en fräch sallad md en ny slags fetaost som jag hittade idag när jag var och handlade



God att ha i sallad, lite smulig och aningens salt men då gäller det ju bara till att skippa saltet i salladen :)

Ja middagen idag blev helt klart lyckad och det är faktist första gången jag gör flygande jacob :) TRO DET ELLER EJ!!
Igår gjorde jag ju fläskpannkaka och det bleV MASSOR över, jag var just på väg att slänga det när jag sen fick för mig att ringa morssan o Nisse för att höra om man ev kunde frysa in det?
Fick reda på att det gärna kan bli lite vattningt om man fryser en pannkaka mn däremot så håller den i kylen ett par dagar, så nu har jag lagt överbliven pannkaka i portionspåsar i kylen som man kan ta fram och värma om man känner sig sugen.



2 rejäla bitar fläskpannkaka i var påse! Nog hade det väl varit synd att slänga så mycket mat? om man tänker på barnen nere i etiopien!!!  :((

Idag har det annars vart en relativt bra dag, jag känner mig nöjd!!
slog näven i bordet imorsse
fick hem ett par supercoola byxor
lagat god middag
pratat med Lisette
pratat med Jeppe
Denise verkar sköta sig

Sååå inget att klaga på idag

NIIICCCCEEEEE!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0