gomorgon 2 Maj!!

Första vardagen i maj månad spenderar jag som en ledig människa, jag vaknade tidigt och tog hunden på en promenad, solen lyser från en klarblå himmel, men det är kyligt i vinden.
Och nu har jag precis varit ute och stoppat i lite tvätt i maskinerna,det får bli en sådan dag idag :)
Igår var jag ute och handlade utestolar och duk till utebordet, snyggt och fint blev det och nu kan man äntligen sitta utomhus och äta när vädret tillåter :) Någon ny kamera blev det dock inte igår, kände helt enkelt inte för att gå och kolla i affärer, ibland är man inte på humör för att springa runt och kolla överallt!!
Gjorde en god och lätt middag igår på en bit kassler som jag tagit fram, en rätt som tar minimal tid i arbetsinsats men som ändå smakade så gott.

kasslergratäng 4 port

400-500 gram kassler
1 påse riven cheddarost eller annan smakrik ost
1 dl färsk persilja
1 dl purjolök
5 dl grädde (valfri fetthalt)
ev lite salt (kasslern är ju ganska salt i sig)
svart/vitpeppar

börja med att skiva kasslern i tunna skivor och lägg dom sen omlott i en form
hacka purjolöken fint och lägg i en skål
hacka även persiljan och lägg i skålen
häll i grädden och sen osten och blanda allt
salta och peppra

Häll såsen över kasslern
sätt in i ugn på 225 grader i ca 15-20 min

klart att ätas

servera med pasta/ris och grönsallad

En perfekt middag när man inte har lust att stå i köket så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0