ljuvlig fiskgryta

MUMS VA GOTT!! har nyss ätit veckans godaste middag, såsen kan man sörpla i sig utan några konstigheter och att mosa potatisen i den goda såsen är bara sååå gottigt!! Ni måste bara testa detta goda recept som jag hittat inne på www.matklubben.se




Detta behövs till 4-6 portioner

800 gram torskfile
2 dl creme fraiche
3 dl grädde
3-4 msk hummerfond
2-3 tsk dijonsenap
en knippe dill
1 dl vatten
salt
peppar

Gör så här:

tina upp torskfilen och skär den sen i kuber
blanda alla ingredienserna till såsen och låt koka upp
lägg i fisken och låt puttra tills fisken är klar
salta och peppra och smaka av och se om det ev behövs mer av något
servera med kokt potatis och någon grönsak, jag hade gröna bönor.

JÄTTEENKELT OCH JÄTTEGOTT!

Idag har jag bara latat mig hela dagen och snart kommer Fredde hit och ska ladda ner en film till tv.n från datan som vi ska kolla på ikväll, Denise rekomenderade den starkt eftersom hon redan har sett den men eftersom det tydligen ska vara en skräckfilm så vill jag helst se den när det är ljust ute ;))
Lite godis får man väl ha tillsammans med filmen så ska skicka upp Denise och handla lite gottigheter :)

Ha en fin söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0