ostgratinerad kassler 4 port

Tänkte dela med mig av ett jättefint recept som jag lagade igår och det var både superlätt,supergott, och supersnabbt tillagat! Så en stark 4 poängare utav 5 möjliga ;))
Receptet hittade i en folder jag fått från Arla Köket och det såg ut så här:



Ja har man bra syn så kan man ju läsa receptet här på bilden, men för dom som inte har så bra syn skriver jag ner det ändå :)

Detta behövs:

ca 400 gram kassler
1 zucchini ca 300 gram
1 dl marinerade soltorkade tomater
4 dl kelda *pastasås Fyra ostar
250 gram tagilitelle eller annan pasta

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader, varva skivad kassler och zucchini i en ugnssäker form.
strö över hackade tomater och häll över såsen
Gratinera i mitten av ugnen 15-18 minuter
servera med kokt pasta



ser gott ut va? ;)


här är kassler,zucchini varvad och tomaterna strösslade över




Den goda såsen ska hällas över


Innan den åker in i ugnen



Ät och njuut

PROVA NU DETTA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0