lättlagad o god fisk




Väldigt god fiskrätt jag fixade till idag :) kommer helt klart att göra om den fler gånger och det var VÄLDIGT...VÄLDIGT lättlagat och SNABBlagat! skönt när man är hungrig efter jobb t ex :)

Detta hade jag som ingredienser och receptet räcker till 4 pers

1 fiskblock 400 gram
2 dl creme fraiche
2 dl vispgrädde
1 msk majonäs
1 msk chilisås
2 msk dill
2tomater
salt
vitpeppar

till gratineringen:

2 msk skorpmjöl
rivet skal av en citron


Gör så här:

Halvtina fiskblocket och skär det i tunnare bitar och lägg dom i en gratängform
ta bort kärnorna från tomaterna och hacka sen tomaterna i småbitar och lägg över fisken...salta och peppra lite
blanda ihopa såsen på creme fraiche,grädde,majonäs,chili och dill och salta o peppra efter behag.
slå såsen över tomat och fisk

blanda ihop skorpmjölmed rivet citronskal och strö det över fisken som *topping*
in i ugn 200 grader i ca 20-25 minuter.

servera med potatis,ris,pasta (jag bestämde att jag skulle testa couscous för första gången och det blev himla gott!) till det hade jag även kokt broccoli och sparris.

MUMS VA GOTT OCH SÅÅÅÅÅ LÄTT ATT FIXA TILL!

PROOOOOOVA!!!






Detta kan man nog även bjuda på!! så gott var det faktist och det smakade jättebra med couscous.

detta recept har jag för övrigt hittat inne på www.matklubben.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0