Dukanpannbiffar

Detta har jag ätit idag:

Frukost: 1 kokt ägg ( Mmm..jag vet,,,jag är jätteslarvig på att äta frukost) Hinner lixom inte på morgonen. men imorgon har jag bestämt mig för att ta med mig en skål med Youghurt som man kan slänga i sig innan man sticker ut och jobbar! :)

Lunch: e burk Tonfisk i vatten och en burk keso med paprikasmak

VATTEN..VATTEN..VATTEN ;))

när jag kom hem så tog jag två gravade laxskivor

Sen gjorde jag iordning något som jag saknat..pannbiffar :)


Och dom e minsann inte gjorda på vanligt vis om man säger så :)) får ju inte använda skorpmjöl så där tog jag havrekli istället

400 gram nötfärs 10 % fett (får INTE innehålla mer fett )
ca 1/2 dl havrekli
en skvätt mellanmjölk
1 ägg
1 vitlöksklyfta
salt,vitpeppar,spiskummin,paprikakrydda

Gick utmärkt att göra biffar på detta viset och det var så otroligt gott! Nu fick jag ut 8 biffar så nu kan jag ha det med mig till jobb imorgon.

Min tallrik såg ut så här idag:



2 pannbiffar, 1 kokt ägg,två skivor kokt skinka med lite keso, och en sås som jag gjorde på lättyoughurt och kryddor! :) DRYCK: ett glas lättmjölk

PROTEINER SÅ DET SKRIKER OM DET, men mätt blir man minsann och jag har märkt att man faktist blir ganska fort mätt!

Ja nu har jag klarat av tre dagar så nu har jag bara 4 dagar kvar, sen kan jag äntligen få lov att börja göra mat med lite grönsaker..då kommer allt bli så mycket lättare, men jag har hört att det är svårats dom tre första dagarna och ja nu e dom ju förbi!!

me happy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0