första dietfrukosten

Nu har jag ätit min första dietfrukost :) Det gick ju bra att göra lite extra idag när man var ledig men de dagar jag jobbar kommer jag nog bara ta lite youghurt.
så här såg min tallrik ut idag i alla fall


en skål med naturell Youghurt (utan socker) ;)
två kokta skinkor med lite keso i
ett ägg
ett par räkor
ett stort glas vatten
kaffe

och ja nu är jag mätt och belåten :))
det enda jag fuskade liiiiite med var kaviaren till ägget ;) Jag kan inte äta kokt ägg utan kaviar..men det är ju bara sååå lite att det inte kan göra varken mer eller mindre på sig!!
Vatten är oxå jätteviktigt att dricka mycket av...minst 1 1/2 liter om dagen och nu på morgonen har jag redan druckit en halv liter :)
Det ska bli spännande och se om man klarar av denna diet..det handlar ju om att man ska skippa allt vad kolhydrater och fett heter eller i alla fall så lite fett som möjligt, det värsta är att man den första veckan inte ens får äta grönsaker och frukt och just grönsakerna kan jag nog komma tycka bli jobbigt att vara utan när man äter kött!
Det som oxå kan vara jobbigt är att man inte får steka i något fett...så igår när jag förberedde två stekta ägg och en biff så fick jag steka på bara järnet utan olja eller margarin..liiiite svårt men det GICK! ;) (allt går om man bara vill )

Till Lunch vet jag inte vad jag ska äta men jag återkommer om det :))

chiao så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0