Växelhäxans korvblandning



Detta recept hittade jag inne på Matklubben och jag tyckte det lät ganska spännande då jag hade plockat ut några lambadakorvar från frysen
Receptet räcker till 3-4 portioner

DETTA BEHÖVS:

3 lunchkorvar ( jag tog då 3 lambadakorvar = en lite kryddigare variant)
1 pak bacon
3 dl creme fraiche
en bit purjolök
1 dl vatten
1msk dijonsenap
1 tsk sambal olek
2 msk ketchup eller chilisås
pastakrydda
paprikakrydda

GÖR SÅ HÄR:

Börja med att dela korven i slantar
klipp baconet och strimla purjolöken
stek korv och bacon i lite margarin i ett stekjärn
Häll sedan ner purjolölöken och låt den bryna med en stund
Häll i vatten,senap,sambal olek och creme fraiche
låt koka upp
smaka av med chilisås och kryddorna

Jätteenkelt och gott enligt dom här hemma ;) så jag får väl tro på det!


jag serverade med ris men det är säkert gott med pasta oxå eller varför inte blomkålsris, som jag skrivit om tidigare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0