lövbiff i gorgonzolasås

Hejsan!

nu har jag nyligen suttit och ätit en  megafrukost tillsammans med mina två töser, vaknade sent så därav blev det en sen frukost oxå, och det var riktigt mysigt att sitta och äta frukost tillsammans, det händer inte alltför ofta i denna familjen.
På vardagarna händer det typ ALDRIG,,,på helgerna knappast då heller eftersom alla sover så olika länge och är det helg så är det!!
Då vill man inte störta in och väcka folk hur som helst.
Så idag kändes det mysigt faktist...och inte bara det...här var så mycket pålägg att man knappt visste vart man skulle börja *hihi* och eftersom det blev så sen frukost så lär ju middagen bli sen den oxå.
Har i alla fall bestämt att det blir korv stroganof idag eftersom Lisette har sagt att det är en av svärsonens favoriter och han kommer idag/ikväll...så får det bli det!

Maten igår var jättegod och lättlagad
recept kommer

HÄR


Lövbiff i gorgonzolasås 4 pers

6-8 lövbiffar
Tomater
200 gram gorgonzolaors ( jag hade kvibille gräddädel ) går lika bra
5 dl vispgrädde
peppar
salt

Gör så här:


Smörj en eldfast form och täck botten med skivade tomater ( snåla inte med tomaterna )
salta lite över tomaterna
krydda och stek lövbiffarna...efter att dom stekt delade jag biffarna på mitten.
lägg lövbiffarna ovanpå tomaterna
Mosa gorgonzolan eller kvibilleosten i grädden och häll sedan detta över köttet.
Gratinera i ugn 225 grader i ca 15 minuter

jag serverade med pommes och sallad

Gotteligottgott



Kommentarer
Postat av: My

Tack så mycket hörru:)

2009-08-22 @ 12:56:00
URL: http://mysamuelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0