bacontoppad kycklinggratäng

Nu sitter jag här framför datan en liten stund, har varit i full fart hela dagen medan övriga familjemedlemmar tycks tro att dom hamnat på planeten *LATAMIG*??? finns det nån sån tro? Kan nästan tro det om man kollar här hemma i alla fall :)
jaja...jag hade inte orkat med att lata mig ytterligare en dag, då hade jag bara blivit oerhört rastlös och till slut på dåligt humör.
Nu ska jag strax hänga upp sista maskinen tvätt för idag och den har verkligen gått *varm* idag min tvättmaskin!! Fast när det är upphängt så ska jag oxå ta och sätta mig o bara koppla av resten av kvällen, kanske kommer där nåt bra på Tv:n? ( HOPPAS DET )
Nu har vi nyss ätit middag och det var gott att slippa julresterna *hihi* Idag blev det ett annat recept som jag gjort en gång tidigare men gör inget för det är en sån maträtt som man kan äta mer än en gång!

BACONTOPPAD KYCKLING 5-6 PERS

6 kycklingfileer (jag hade bara 4)
200 gram bacon
4 dl creme fraice
1 msk fransk senap
2 msk soja
1 hönsbuljongtärning
persilja
riven ost
2 pressade vitlöksklyftor



Strimla kycklingfileerna och lägg dom i en ugnsform, salta och peppra
koka ihopa såsen och häll det över kycklingbitarna
knaperstek baconet och häll det över kyckling o sås blandningen
strö över persilja och ost
gratinera i ugnen 175 grader i ca 45 min

servera med klyftpotatis och sallad.

Gotteligott..gott!!





klar för att ätas






Mmm--det var dagens det! och nu ska jag försöka komma på nåt till imorgon, har ju lovat mig själv att vi måste börja rota i frysen lite här hemma..det håller ju inte HUR LÄNGE SOM HELST trots att det ligger i frysen!!
Men nu ska jag faktist sätta mig o koppla av en stund innan jag funderar vidare, är för mätt för att tänka på mat just nu *L*




Kommentarer
Postat av: Jayne

Latplaneten... ha ha ha Ja du... den finns säkert. Här har vi icke latat oss.. målat och tvättat soffklädsel.. städat och fejat.

Till mat blev det kassler, potatissallad.. enkelt och bra. Alla åt med glädje.

Imorgon tar vi bacon från frysen och gör enklare än enklast... fläskpannkaka.. yes.

KRAM på dej du flitiga myra..slappa nu i soffan..det gör jag.

2009-12-27 @ 18:32:40
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0