min lilla jul!

Vilken underbar julafton det var igår, kan inte bli bättre? jo kanske om svärson o svärdotter är med nästa gång? för hur det än är så saknade man Lisettes kära och Jeppes käresta och de saknade säkert de sina! Men det var så lugnt och skönt och precis så man vill att en jul ska vara.
Jag jobbade ju fram till 3 och då kom Jeppe o hämtade mig..hem och bytte om och Lisette o Danny hade dukat fint i köket. 
Kalle Anka höll ju på när jag kom hem så fick inte se så mycket utav det men ett glas glögg och sista av kalle hannt jag med i alla fall. *L* INGEN JUL UTAN KALLE SOM SAGT!!! :)

Vi började med att duka fram lite sill, smakade smaskens vill jag lova efter en hel arbetsdag!







vi åt och hade det allmänt trevligt!! men gud vad mäktigt det var med enbart sillen!!! , Mmm..så vi hjälptes åt att duka undan och sen kom vi överens om att spela julklappsleken//presentleken och för en gångs skull så fick jag faktist tre paket *woohooo*  brukar sitta utan annars!!
Vi satte oss lite i storarummet och kollade tv och snackade o hade allmänt trevligt där oxå!
Efter ca två timmar hjälptes vi åt att duka fram och förbereda för skinka, köttbullar, prinskorvar, bröd o annat smarrigt, dukade fram en del på diskbänken för att det inte skulle bli så trångt vid bordet!










Ja och efter maten så var det dags för Tomten att komma *hehe* men tomten hemma i detta huset fick bli Lisette efter att de berättat var och en hur de *miste tron på tomten* för Lisette var det Morfars mjukisbyxor...hon tyckte det var konstigt att tomten hade samma mjukisbyxor som morfar och då gick det upp ett ljus i hennes lilla hjärna att det var SAMMA PERSON!!!
Jeppe miste sin tro via Nisse en jul och det var för att tomten gick exakt likadant som Nisse och vad jeppe minns så haltade Nisse just i den vevan o jaaa....likadant gjorde tydligen tomten! :)
Denise miste sin tro genom Danny och det var tydligen rösten som hade avslöjat det hela där!
Mmmm...man tror ju inte på honom för evigt!!! *L*

Lisette fick bli tomten i huset detta året!




och ALLA satt med spänd förväntan på sina klappar T om Felix som ni kan se, ja faktist så var han helt i Extas när vi började dela ut klapparna ( livrädd att mista nåt gott i alla dom där festliga paketen)



jag har fortfarande inte blivit klok på om det är *innehållet i paketen* han är ute efter eller om det är så enkelt att han bara vill åt pappret för jaaa, han älskar ju papper!??  och nu idag när jag kollar foto så är han med på varenda hörna där man öppnar paket?? Hmmm.....hunden e galen helt enkelt!!

Jag blev jättenöjd med mina klappar ifrån barnen och ärligt talat så har jag aldrig fått så mycket klappar i vuxen ålder, som jag fick detta året.


TACK MINA UNDERBART HÄRLIGA BARN FÖR EN TRIVSAM JUL! JAG ÄLSKAR ER ÖVER ALLT ANNAT!



OCH jeppe...nästa gång får du vara lite mer allvarlig! *hehe*





Kommentarer
Postat av: Jayne

Ja...en vanlig svensk jul med andra ord ;)



Vi hade det ungefär ´likadant här hemma, sill till Kalle... prata/umgås och sen skinka och det andra...julklappar...samkväm. En lugn och skön jul!



Men vad säger du..FINNS INTE TOMTEN.........????

2009-12-26 @ 10:33:47
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0