min dag!


Min pappa och styvmor kom hit och lämnade julklappar och försenade presenter till ungarna, de stannade typ bara en halvtimme eftersom felle och deras hund Linus inte går ihopa. Kul att träffa dom i alla fall för det var ju ett tag sen nu, ja i sommras nån gång!  men svårt när man har hundar som inte kan komma överens.


Grannen Nisse klippte sig ute i verkstaden hos Danny och Thomas

 

HAR GJORT EN GOD VARM SMÖRGÅSTÅRTA IDAG 4-6 pers

2 PKT hönökaka
100 gram rökt skinka
100 gram bacon
1 liten purjolök
200 gram champinjoner
5 dl creme fraice (gärna smaksatt) jag hade 2 dl creme fraice med kantarell o conjacsmak och en burk creme bounjur med kantarell o champinjonsmak
salt
svartpeppar
citronpeppar
oregano
riven ost
skivade tomater


strimla skinka, bacon, purjolök och svamp
bryn allt i en stekpanna




när allt är brynt, blanda ner creme fraicen och salta o peppra

lägg hönökaka så att det bildar en rund ring
bre på utav cremen+ ost
gör samma upp till tre varv, alltså 6 hönökakor ska användas
när du kommer till översta lagret så lägg på massor av ost+ oregano+ tomatskivor
in i ugn ca 10-15 min
servera med sallad


klar för ugnen 200 g i 15 minuter

 

klar att ätas!!

SMAKLIG SPIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0