svångrem i komunen

Fredag idag och nu skulle man ju ha varit hur lycklig som helst för att det *ÄNTLIGEN* är helg, men nu är det ju inte så för alla!!! Jag jobbar ju denna helgen..så min vecka har ju verkligen börjat bra *hihi* kan det bli bättre? men ja det är bara till att bita ihop och försöka se så glad ut imorgonbitti när man kommer till jobb igen :) Jag har svårt att se fram emot det bara för vi har fått så vansinnigt mycket att göra på helgerna...och inte kan dom sätta in extrapersonal,,,NÄ..NÄ..NÄ...här ska det sparas i komunen, budgeten måste bli bättre, svångremmen måste dras åt ett litet snäpp till. Inte tänker dom ett dugg på oss personal som går och jobbar och verkligen mår dåligt för att man är orolig att inte hinna med alla vårdtagare..dom som sitter på sina höga pedistaler och bestämmer allt detta vill att vi ska gå in till vårdtagarna och göra precis det vi ska och sen snabbt iväg till nästa!!! men det funkar ju inte så i verkligheten! Många många av de äldre vill prata när man väl kommer dit, hur lätt är det då att bara strunta i dom och gå därifrån, dom är ju faktist människor av kött och blod och inga robotar! En del behöver VERKLIGEN lite av den sociala biten oxå! Och vi som jobbar med denna stress kommer till slut må så dåligt av att ev inte hinna med att vi själv blir sjuka. kommer budgeten bli bättre då måntro? Nu ska här stekas hamburgare! *tjing*

Kommentarer
Postat av: Ida

Frågestund i min blogg :) vore kul ifall du ställde en eller två frågor! Hoppas också du har en trevlig fredagskväll :)



Kram

2009-07-17 @ 19:09:27
URL: http://isellden.blogg.se/
Postat av: jayne

usch ja.... man vill knappt bli gammal... (eller man vill inte av många skäl och detta är ett av dem!!!).

Jag jobbade inom hemtjänsten och inom vården i några år och redan då ( 90 talet) var det så här...

Usch...

Vinet var gott.. men sött... nästan som cider... så det är ett smuttevin... eller ja inget till maten i allafall!!!! Kan tänka mig att det blir snäpet godare med lite fruktsoda...mmmm...får prova dt senare.

Ha nu en skön kväll.. ledig på söndag???

12 oktober.. aha.. inte långt ifrån...

2009-07-17 @ 19:22:22
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0