ung o smart? njaaa...smart men inte så ung!

Första dagen avklarad YEES!! känns skönt för det är alltid första dagen som är värst!! kunde knappt somna inatt och har sovit jätteilla, så mådde nästan illa när klockan ringde imorse :)  Men det var ju bara till att försöka se glad ut och hoppa in i ducshen o göra sig klar för att köra till jobb.
Och som alltid när man har haft semester en längre tid så är där ju alltid en massa ny information som man ska ta del av när man börjar igen, o inte bara det, en massa nya vårdtagare att lära känna oxå!
'Men det har gått bra trots allt *man e ju gammal i gamet* hihi...
Men just nu är jag fruktansvärt trrött, svider i ögonen o trött i fötterna så det ska faktist bli skönt att kunna sova inatt *L*

Sen inte nog med att man har jobbat, sen ringer den stora dottern och frågar om jag hade tänkt laga mat idag, jag sa som det var att jag bara hade planerat lite ärtsoppa...oj..oj..oj...( jag kunde nästan se hennes min i telefonen när jag nämnde ärtsoppa )
Dom börjar bli bortskämda här hemma tror jag bestämt!!! med all god mat som jag lagat nu när jag haft semester hihihi...jag hörde att hon blev lite sur..för hon och christoffer skulle ju komma hem
men hur kan jag veta det i förväg??  ibland e dom hemma o ibland e dom inte hemma!! då planerar ju jag mat efter bara oss som jag vet är hemma!!!
jaja...jag rotade fram i skafferiet vad jag hade och där hittade jag en mixpaket lasagne, ringde upp henne och frågade om det passade madamen och japp det gjorde det ju..DET var mycket bättre än ärtsoppa i alla fall!!!
Men nu har jag bara ett krav när dom kommer hem och det är att DOM SKA FIXA TILL MIIDDAGEN IDAG!!! hahaha...ja varför inte???? dom har ju varit lediga hela dagen o jag har jobbat och har man sådana prentationer så får man göra lite själv oxå!  *fasiken va smart jag kan va ibland*


Kommentarer
Postat av: jayne

RÄTT !!!!!!

Min käre make tyckte att klockan 17.00 var för tidigt att äta idag.. men då sa jag: Jag gör maten och bestämmer därme dNÄR jag orkar... vill du inte äta den tiden..så står det dig fritt att göra maten...

Han valde att göra som jag tyckte... ha ha ha ha

Håret..ehh.. jo... blev nog bra.. Nog för att min kära frisör är duktig på att färga, slinga och klippa MEN hon förnar det inte som jag vill... hon plattar.. medan jag puffar... så just nu sitter jag här som värsta platta fallet.. har liksom inte orkat fixa till det... vilket jag brukar göra.

Men jag tog bara lite på topparna så...

Hoppas du får sova inatt...riktigt GOTT.... snart fredag..ska du se.Jobbar du "bara" vardagar?

2009-07-13 @ 19:44:16
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0