katter är livet!



Jag är alltså helt klart sveriges mest kattälskande tjej tror jag! *hihi*

Så här var det:

jag kollade runt lite bloggar och råkade komma till en tjej som hade hittat en typ övergiven katt, hon hade tagit foto på den o allt medan den stod och åt *jättesöt*  men dock lite smutsig och sliten i pälsen, blev sååå rörd över den lilla missen att jag GENAST gick in på blocket och kattkomandosyd för att leta efter någon som ev kunde vara ägare till denna tjejens *hittemisse*
såg en väldigt lik katt, skillnaden var att katten som söktes var väldigt ren och tjusig, MEN man måste ju tänka på att en katt som kanske är van vid att vara inomhus och plötsligt kommer bort och som typ är borta i en två månader, då kan dom ju förändras ganska mycket i både päls och utseende, Dom blir toviga i pälsen, kanske fulla av fästingar, dom magrar och ser kanske allmänt eländiga ut.

jaja jag tyckte i alla fall att jag såg likheter mellan hittekatten och sökkatten OCH båda bafann sig i sthlms-området när dom försvann respektiv hittades!!
så jag mailade givetvis ägarna som sökte sin katt och förklarade vart jag hade hittat annonsen på den övergivna katten.

Idag när jag kollade min mail, så var där ett mail från dom...*L* dom hade kollat fotot på den smutsiga missen och tyckte själv att det var väldigt lik deras katt som hade försvunnit, så dom undrade hur dom skulle gå till väga för att komma i kontakt med tjejen.
Jag blev såklart överväldigad, och gick genast in och skrev till tjejen om att få hennes mail eller telenr så att dom kan få kontakt med varandra :)
och nu sitter jag här i spänd förväntan,!!!
FÖR TÄNK!!!  om det verkligen ÄR samma katt???
DÅ SKA JAG LOVA MINA VÄNNER!!! DÅ BLIR JAG STOLT!!!

Det värsta jag vet är när djur lider, och det är klart att en katt lider som kommer bort ifrån sin matte och husse!  och jag vet själv hur det känns att bli av med ett djur och man  vet varken vad som hänt eller vart den NU befinner sig, man gråter blod helt klart!!  Dom blir ju som en liten familjemedlem helt enkelt och dom som INTE har förståelse för detta, 
SKA NOG INTE SKAFFA SIG NÅGOT DJUR ÖVERHUVUDTAGET!!

hoppas...hoppas....HOPPAS

att det är samma misse!! ...*håll tummarna för det*



smulan som bebis!!  (med dockkläder)






smulan idag (som VÄGRAR titta in i kameran) *L*

Kommentarer
Postat av: Jesper

Haha, ja, det kan man säg om dig! Kattälskare!!!

Glad skall man vara att det är någon som engagerar sig. Hade det varit någon annan kanske dem inte hade laggt märke till det.



2009-07-14 @ 23:04:59
URL: http://kepp.blogg.se/
Postat av: I Z Z A H ~ S V A R A R

du hade fel i din gissning =) det va sant =)



har även ändrat lite nu får vem som helst göra utmaningen.



så vad gör du nu då du sover säkert ? :P

2009-07-15 @ 02:36:09
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Postat av: jayne

wow.... vilken vardagshjälte du är!!!! Jag kan bara hålla med dig i dina tankar. Heder åt de människor också som tar hand om katter de hittar och verkligen försöker lösa det...

Jag har låtit tatuerat in siffror i mina katters öron...ja öronmärkt dem...

Va söt Smulan var i kläderna.. hi hi hi.. ja idag med!! En stolt och envis katt....

2009-07-15 @ 14:27:47
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0