dagens middag

Måste få dela med mig av ett underbart gott recept som jag hittat inne på http://matklubben och ett recept som jag har tittat på en hel del gånger på och som jag idag bestämde mig för att laga, och det ÅNGRAR jag inte! Jättekrämigt och gott och även enklelt så passade ju bra idag när man varit så slö. Bra oxå att det räcket till MÅNGA!


INGERS LÅNGPANNA 6-8 PERS


SÅS:

500 gram blandfärs

3 gula lökar

4 vitlöksklyftor

3 krm svartpeppar

6 msk tomatpure

3 1/2 msk vetemjöl

2 köttbuljongtärningar

2 burkar krossade tomater

2 tsk italiensk salladskrydda

1 tsk timjan

2 tsk salt

 

 

garnering:

1 hg rökt strimlad skinka

skivade tomater

3 dl vispgrädde

1-2 påsar riven ost ( jag hade en + lite parmesan)

svarta oliver utan kärna

fefferoni

1 pak tagelitelle

 

GÖR SÅ HÄR:

fräs hackad lök och färs,tillsätt pressade vitlöksklyftor och tomatpure.

strö över mjöl,lägg i buljongtärningar, krossade tomater och kryddor

koka tagilitellen enl anvisning och lägg den i en smord långpanna

häll sedan på såsen och täck tagilitellen.

strö över strimlad skinka, fefferoni och oliverna

Lägg på tomatskivorna

strö över osten

Häll på grädden över hela plåten, (jag hade ca 4 dl)

 

Gratinera i ugn i 225 grader i ca 20 min

servera med grönsallad och ev nåt gott bröd till.


klar från ugnen

 



Jättegott och väl värd att provas

SMAKLIG SPIS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0