Favorit på julbordet?

Godag i stugorna, Nu börjar Julen närma sig med stormsteg, och mina tankar går *minst* en gång om dagen till julklappar? vad man ska handla till ungarna i julklapp?? Lika svårt varje år tycker jag, jag har inte ens en liten hum om vad jag ska köpa till dom. Samtidigt är det ju kul att springa runt och titta efter olika saker, om man inte är stressad vill säga!!!  Vilket jag ofta är när det börjar närma sig julafton *L*jag är ofta ute i sista sekunden typ och då är det inte roligt!  Jag har börjat längta till första advent oxå, visst är det mysigt med alla adventsstjärnor i fönsterna!! Man får verkligen den där riktiga julstämmningen när dom kommer på sin plats.

Jag har faktist sett en del som redan har tjuvstartat med sina stjärnor och ljusstakar men jag tycker det är för tidigt ännu, då hinner man bara tröttna på det innan ens julen är här. Igår var jag sjukt sugen på lite försmak av julen så japp fixade till en liten tallrik med lite prinskorvar, köttbullar, rödkål o lite annat smått o gott.


Rödkål är ju verkligen en påminnelse utav julens mat. På mitt julbord måste det även finnas rotmos och fläskkorv, annars är det ingen jul för mig.

 

Har du ett absolut MÅSTE på ditt julbord?


Kommentarer
Postat av: Jayne

ha ha ha nej du.. har inga måsten PÅ julbordet men runt ... och det är numera min man och söner.. man har fått släppa på måsten där. Förut var det hela familjen... systrar med resp...föräldrar osv.. men ja...

Julklappar ja... HU... numera önskar ju barnen sig också lite dyrare saker så att säga.

Jag mår bättre igen...vilket är härligt.

2009-11-19 @ 08:25:00
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad roligt att se en blogg liknande min! :-)

Som svar så jooo, båda mina barn flyttar med två veckors mellanrum. Det känns jättekonstigt! Sen har vi en kvar hemma och det är TUR måste jag säga!

Ett måste på julbordet är skinkan. Och ett måste är att den tillagas och provsmakas kvällen innan. :-)

2009-11-19 @ 09:08:37
URL: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0