kalops på mitt vis!

Ingredienser till ca 4-5 pers


ca 1 kg benfri oxhögrev

3 stora morötter

2 stora gula lökar

salt,vitpeppar

kryddpeppar,lagerblad,soja

vatten

så här gör jag

Börja med att skära köttet i lagom stora bitar

bryn köttet i en stekgryta och salta och peppra

under tiden så kan man sköra morötterna i slantar och löken i klyftor

häll ner lök o morötter bland köttet och låt det fräsa med en stund.
Efter att allt fräst en stund så slår jag på vatten så att det precis täcker kött o grönsaker.
i med kryddpeppar och lagerblad ( på måfå )
låt grytan puttra 2 tim ca...ju längre tid destu godare blir det!

NI VET KALOPS!!!

Mot slutet så häller jag i lite soja och gör en redning på mjöl och vatten ifall såsen är för tunn!

SÅ UNDERBART GOTT,synd man inte käkar det oftare.

 




Denise och Viktor tyckte det var SUPERBT!!




Och givetvis fick pööjken smaka på *mammas goda kalops* när han hade vägarna förbi och med den oturen han haft de senaste dagarna.

 

 

NU ÄR DET *MAMMAS POJKAR* SOM GÄLLER FÖR MIG.

HEJ SVEJS



Kommentarer
Postat av: Jayne

Godmorgon på dejÄnnu en ruskig höstdag-.---brrrrrr.

Yngste sonen cyklade precis iväg, han ska ha kemi på Lindängeskolan. Söderkulla bygger om.. huuuu...sa jag.. knäpp jackan.. ska du verkligen inte ha mössa... Vilken blick jag fick.. Nepp..tydligen inte.

Stackars Jeppe...snacka om OTUR...usch!!! GRRRR

Hoppas ni får en bra fredag nu i allafall.

2009-11-06 @ 07:59:46
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0