min sköna fredag

Idag har det bara varit så skönt att vara ledig, jag har tagit dagen som den har varit,,ja med andra ord LUGNT!
lagat god middag,badat i ett härligt varmt bad med lite levande ljus och helt enkelt bara MYST!
Och nu ska jag snart titta på Idol....även om jag inte har följt det innan så kan det ju vara skönt att bara sätta sig o lyssna på lite nyutbildad musik!

Dagens middag blev bananfile med fläskfile eller om det nu var tvärtom (kommer inte ihåg)
GOTT VAR DET DOCK
Denise bara älskade det!! ja hon brukar ju få vara försökskaninen eftersom hon oftast kommer hem och äter innan oss andra, eftersom hon vill passa på att vara med Viktor.


Tummen upp säger hon ju på detta foto...Hmmm...trots att hennes tumme verkar ganska kort förstås?

(kanske ska gå o kolla upp det) hihi

Jaja..här kommer receptet
4-6 pers
BANANFILE


600 gram fläskfile

1 msk smör eller margarin

1 röd paprika

1 grön paprika

1 purjolök

3 bananer ( jag hade bara två)
salt o peppar


sås

1 msk margarin

1 tsk curry

1tsk paprikakrydda

2 msk vetemjöl

2 dl buljong

3 dl grädde

125 gram paprikaost (smältost)

ja jag kryddade extra med vitlök,ingefära, chilisås,vitlökspeppar...typ ända tills jag fick såsen god. Detta är ju en smaksak.

 

gör så här:

skiva och bryn köttet i lite margarin.

salta och peppra

lägg köttet i en smord ugnsform

strimla paprika och purjolök och bryn upp detta ett par min..strö över lite curry.

lägg paprika o purjolökblandningen över köttet.

andvänd samma stekpanna till såsen där du först bryner smöret, blanda i curry och paprikakrydda

späd med lite av buljongen...sen rör i mjölet.

späd i resten av buljongen och grädden och låt koka upp.

sen i med paprikaosten, rör om tills den smält ner.

smaka av

häll såsen över kött o grönsaksröra

lite ost ovanpå

ugn i 200 grader i ca 20-30 min.

servera med ris/pasta o grönsaker/sallad


Jättegott var detta!!

väl värt att prova!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0