burka??? .....ja eller nej?

Hmmm...tjaaa...Nattens fundering kommer att bli detta
såg ju på nyheterna innan idag om en kvinna som kämpar om sin burka!
är det rätt eller fel att låta en kvinna med burka jobba på dagis?

Hmm....ja jag har ju min personliga åsikt om den saken och det betyder
inte att jag är RASIST eller nåt sånt.
men mitt svar om denna fråga kommer imorgon eftersom jag är för trött just nu.

Fast å andra sidan??

HUR VÅGAR MAN SOVA MED DETTA I SINA DRÖMMAR???



Brrrrrrrrrrrrrrrr.....( läskigt eller hur? )


Kommentarer
Postat av: Vegotjej

Det ska finnas en gräns för allt!



Många hävdrar att man är rasist och diskriminerar folk om man är emot/och inte låter dem bära burka om de ska jobba inom vissa yrkesområden. Vilket är helt fel! Man är inte rasist för att man har sin åsikt ang burka. Dessutom får man inte ens ha en personlig keps om man ska jobba inom vården(som på sjukhus), eller i kök mm! Vilket har vart otroligt diskriminerande för många kvinnor med burka enligt nyheterna.



Någonstans går alltid gränsen. Och vid burka har den redan passerat sedan länge.



Tycker dessutom att det bara är löjligt. Skulle gud tvinga oss att bära dessa burkor ? Föddes inte människan naken, och varför ska endast kvinnorna gömma sina kroppar!

2009-09-20 @ 23:04:59
URL: http://vegetarianen.blogspot.com
Postat av: Jayne

Hej svejs

Rasist är jag inte, inte vad jag vet..och med tanke på våra tidigare kärlekar så...

MEN som förskollärare kan jag inte förstå att en kvinna med burka skulle jobba med barn, möjligen med barn vars mammor bär burka. Här i Sverige är ansiket viktigt och speciellt för barn, de tittar mycket på hur vi ser ut och vad vi gör för miner osv.

Att bara se ett par ögon tror jag skulle kunna vara lite skrämmande och rent av opraktiskt också. Men.. det är bara min åsikt.

Jag såg också detta program och reagerade också på distansutbildningen, dne är INTE helt nätbaserad utan man måste vara inne i skolan en del och jag tror att samma fråga hade kommit upp då.

Kram

2009-09-21 @ 18:33:25
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0