dagens lätta middag

Idag blev det en lätt middag här hemma
har man städat o tvättat hela dagen så kan det ju va skönt
att slippa stå vid spisen
Tog bara fram lite färs från frysen imorse, letade lite i skafferiet
o hittade två påsar knorr köttfärssås
så hade jag en burk morötter o vitlök hemma som jag bara
slängde ner i röran,,enkelt o gott som sagt!

givet var ju sallad till!
Danny sa

- Vaaa...sallad till spagetti???
JAG
men herregud människa!!!! e det första gången du äter här hemma eller vad???

HAN
Brukar vi ha det till spagetti då?

JAG
jag fixar ALLTID sallad eller grönsaker till våra middagar, en middag utan

sallad eller grönsaker ÄR INGEN MIDDAG!

HAN
jaha....( oxå slevade han upp som om det var sista gången han åt detta året)

Hmmm....undrar om han e vaken när han äter?



japp så här enkel var min middag idag + 800 gram blandfärs


Kommentarer
Postat av: Jayne

ha ha ha ha ha... Ja du.. man kan undra...

Jag gör som du.. har alltid ngt "grönt" till. Tycker det ska vara så.

Ang barn och matlagning så är det bra och kul när barnen vill hjälpa till. Skönt att få stå lite bakom någon gång.

Kram på dej

2009-09-20 @ 20:21:17
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0