dålig stil!

Ja nu var man mätt och belåten *L*
blev enkel middag idag
rösti, kycklingkebab,örtsås och grönsaker men det var jättegott
men allt är väl gott när man är hungrig va?


LÄTT ENKELT OCH GOTT!!

och nu är jag glad eftersom jag har en ledig skön dag imorgon

men det har varit en jobbig och sorgsen dag på jobbet idag, min kollegas sista

dag och ändå har hon jobbat hos oss i säkert två år...men pga BESPARINGAR I KOMUNEN

så får hon inte stanna kvar eftersom hon snart blir Lasad ( dvs..att efter ett visst antal

dagar hon har jobbat på samma ställe så är de tvungna att anställa henne)
Jag tycker det är så sjukt värdelöst och utnyttjande av personer. Nu blir hon typ bara utkastad på gatan känns det som och hon har haft tårarna långt upp i ögona hela dagen!
JAG/ INGEN  av oss vill att hon ska sluta! Hon har lixom blivit *en utav oss*
och om man bara kunde hjälpa henne på något vis!!
Hon är undersköterska och har alla deligeringar som krävs och hon är verkligen en bra arbetskollega som ställer upp så fort man frågar henne,,så vem tycker inte att hon blir orättvist behandlad i detta läge??

Jag förstår inte hur man kan göra så mot folk? men tydligen är det bara pengar som allt handlar om!

Nu kommer dom väl ta in en annan vikarie som får jobba ett tag och sen när det närmar sig Lasningen så blir väl den vikarien oxå utkastad som en trasa precis som min kollega blir just nu UCSH säger jag bara!!
DÅLIG STIL TYCKER JAG ATT DET ÄR!!

♥kommer sakna dig Toba!♥


Kommentarer
Postat av: Sanna

Besparingar går ju tyvärr ut över oss människor på ena eller andra sättet.

Förstår att det blir ledsamt för både henne och er om ni trivs ihop.



Tack för titten hos mig också och skoj att kika in här.

MVH//Sanna

2009-09-29 @ 19:55:14
URL: http://sancha.bloggagratis.se
Postat av: Christoffer

Hitta du inte mer i frysen svärmor ? Haha kepps blandning :)

2009-09-30 @ 00:11:25
URL: http://www.lindhekepp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0