rest in peace!

Som sagt!! Nu är föräldramötet slut och det var med blandade känslor man gick därifrån
Först började ju rektorn på skolan prata och han berättade att de nu har slutat med
praovecka...både vad gäller 8:an och 9:an.
De kan inte ta ansvar för alla uppgifter som sker på prao-platserna.
Hmmm....jag personligen tycker att det är fel att ta bort det eftersom det oftast är där
som ungdomarna känner ansvar för första gången när det gäller arbetslivet!
Det var på min prao som jag lixom fattade att ***SKOLAN ÄNDÅ VAR RÄTT OK***
med tanke på att man var tvungen att stiga upp *mitt i natten* tyckte man ju då!
Hålla tider helt enkelt, visa att man är villig att arbeta, och man är helt enkelt tvingad att visa sig
lite respekterad om man säger så!
MEN NEJ!!
Praon är slut och förbi tydligen!

 

Sen var det en annan sak som gjorde mig djäkligt illa till mods

För ett halvår sedan så var det en pojke i Denises klass som bara föll ihop och dog

i klassrummet! 13 år gammal!! när de gick i sjuan,

Ingen fattade VARFÖR? ELLER HUR DET KUNDE HÄNDA?

spekulationerna har såklart gått, i alla fall den första tiden och man hörde att han ev hade hjärtfel.

Man/denise har tänkt på honom många gånger under sommaren och eftersom man lixom hört att han

hade hjärtfel så har man sagt det till Denise.

IKVÄLL PÅ FÖRÄLDRAMÖTET FICK JAG REDA PÅ ANNAT!

Ingenting
alls fattades pojken!!
han hade varken hjärtfel eller nån annan sjukdom i kroppen!
däremot hade han druckit en massa RED BULL drycker under en lång period,
detta berättade Denise för mig redan i början, killen älskade att dricka red bull och
drack MINST 5 om dagen under skoltid!

Den dagen det hände hade han haft hjärtsvikt och ambulansen hade försökt stoppa
sviktet men ej lyckats...de hade enligt läraren hållt på ganska länge för att försöka
få stopp på det sviktande hjärtat.

därmed vill jag med detta inlägget varna alla ungdomar!!!

visst e red bull gott och det ger energi!

MEN TÄNK EFTER INNAN!

du kan få energi på andra vis än en djävla dryck!

* ät frukost innan skolan

* drick mycket vatten

* rör på dig så mycket du kan

* sluta med godis under lektionerna

* ta med en frukt till skolan att äta när hungern sätter in

* tänk inte BANTA..så länge du mår bra så mår alla andra i din omgivning bra,

och om alla i din omgivning mår bra så mår DU bra!

jaja...säkert mycket mer jag skulle kunna utala mig om men nu e jag trött!


 

R.I.P JOEL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0