en bra dag..

har jag haft idag, det började med att min pappa hämtade upp mig här hemma vid halv 10 snåret, jag ville bjuda honom på en smörgås och kaffe men han ville bara ha ett glas apelsinjuice, Vi körde iväg mot Limhamn för att hälsa på farmor som ligger där på en korttidsplats i väntan på ett nytt boende.
Det var jättekul att träffa henne igen, sist var ju när hon var kvar på sjukhuset och då såg hon ganska medtagen ut..idag däremot såg hon ut som min farmor som jag är van vid att se henne, hon har även lärt sig gå med rullatorn igen (för det kunde hon inte på sjukhuset)  och idag berättade hon att Eli (min faster) skulle ut med henne till frissan för att få en permanent :)) så nu kan jag tänka mig att hon ser ännu mer fräcsh ut!!
Pappa och jag stannade hos henne ca två timmar och det var trevligt att sitta så och prata med henne.
Därefter tog vi en liten biltur i Limhamn, han visade vart han hade gått i skolan som barn..karljohanskolan och han körde även till deras adress där de bodde när han var barn och det är ju alltid kul att se var ens föräldrar har bott!
Vi körde även till Limhamns rökeri där pappa bjöd på Lunch..jag tog en varm sillsmörgås och han tog stekt sill med potatismos och lingon, Riktigt mysigt var det...synd bara att jag glömde min kamera för där skulle jag vilja ta foto på alla dessa godsaker som de hade i butiken, och helt klart ska jag dit fler gånger i sommar för att handla nåt att äta och sen sitta ute i solen och njuta! ;)
Vi körde även ner en runda till ÖN och till småbåtshamnen innan vi sen bagav oss hemåt, pappa körde hem med en gång och jag gick upp för att handla till dagens middag som kommer att bli laxpaj med romsås och grönsaker...pajen finns i ugnen just nu och det börjar lukta ljuvligt här i köket ;)

Ja detta har helt klart varit en skön och rolig dag och sådana dagar vill man bara ha mer utav, men sommaren är ju lång så det kommer säkert fler gånger.

Nu är det dags att plocka ut pajen från ugnen.

hej så länge!!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Låter som en mysig dag!!!

Hoppas din farmor kryar på sog och får komma till ett annat boende snart.

Ja, jag har jobbat..slitit för mödan... ja lönen. För det är ju som du skrev.. man får en lön..wooow.. och så betalar man och vips..så eh.. jaha... :)

Nå.... man klarar sig! Ska ju inte klaga, man har ju ett jobb med lön och ett hem..sååååå

Kram på dej

2010-04-27 @ 19:00:54
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0