Min veckomeny...

så nu har jag nyss förberett vad det ska lagas till middag hela veckan, ska börja göra detta varje söndag så att man har koll på vad man ska ha till middag, ibland glömmer jag att planera och när man då går där i affären och ska försöka komma på nåt så är det LIKA MED NOLL!  Jag tycker det är jättesvårt att komma på middagar om man inte planerat i förväg.
så ja detta har jag planerat till middag den kommande veckan.






TISDAG:

spagettigratäng med tonfisk och bacon och sallad =ett recept från *min goda sida*


ONSDAG:

favoritkyckling med ris och sallad= ett recept från *matplatsen*


TORSDAG:

chiliconcarne,vitkålssallad och pain rich=ett recept från *matklubben*


FREDAG:

fetaostgratäng med sallad= ett recept från *matklubben* denna dag ska jag även förbereda lördagens middag som består av kyckling i grönpepparsås.

 

LÖRDAG:

godaste kycklinggratängen i grönpepparsås= ett recept från *matplatsen*


SÖNDAG:

vitkåls och färsgryta med kokt potatis,inlagd gurka och lingonsylt=ett recept från *en sida med mat*

Mmm...nu ska vi se om jag lyckas följa denna meny :))



Kommentarer
Postat av: Jayne

Bra. Så här gör jag också sedan ett tag tillbaka, men jag har alltid något i reserv..som hamburgare, falukorv eller annt... fall i fall.

Ibland kommer det ngt möte som jag måste gå på och då ska det snabbt kunna fixas mat här hemma. :)

Idag skrev jag vår matlista och kollade över vad som fanns och vad som behövdes köpa. Vi åkte iväg och handlade...så... klart!!!!

Vår lista..hm..

tisdag Pytt i panna med rester (jag har kurs på kvällen)

onsdag Korv Stroganoff eller möjligen panerad torsk

Torsdag Kasslergratäng (ska på föreläsning så jag gör den innan)

Fredag: Tacos

lördag Nötstek

Söndag...får se till helgen .

Alltid spännande att se om man följer...

2010-04-05 @ 21:11:48
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0