ont i nacken..

Har sovit illa inatt och vaknade av att jag knappt kunde röra på huvudet, är helt stel i nacken och det gör ont ända ner i ena axeln när jag vrider på huvudet, måste till apoteket och köpa mig en tigerbalsam som ska vara bra mot ledsmärta. 
Har kännt av denna ömmande smärta ett par dagar nu men imorse var det helt sanslöst..så idag får jag försöka gå med så rakt huvud som möjligt :) inte det lättaste förstås!!
Jag ville att Lisette skulle massera lite men då kanske det bara blir värre, för det är ju ganska viktigt att man masserar på rätt vis annars kan det göra mer skada än nytta.
ska klä mig nu i alla fall och sen upp till apoteket!




  Ont i nacken, nackspärr, nackvärk  

Man räknar med att 50 % av befolkningen någon gång får ont i nacken och det är den näst vanligaste sökorsaken hos kiropraktorer efter ont i nedre delen av ryggen. Nacksmärta kan te sig ganska olika, ibland sitter det onda lokalt i nacken och ibland strålar det ut i armar eller uppåt mot huvudet som huvudvärk. Spända och ömma muskler i nacken är en vanlig orsak till spänningshuvudvärk, vilket gör att nackont och huvudvärk ofta kan uppträda samtidigt. Det är heller inte ovanligt att axlar, skuldror är inblandade och att smärtan kan sitta lite diffust mellan skuldror och nacke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0