makaron-kok

Idag gjorde jag en väldigt svår middag till mig o Denise ;) Tänkte att vi gott kunde ta och unna oss lite extra eftersom vi sitter hemma själv!

DET BLEV DETTA!!



Makaroner och mamma scans köttbullar!!!
Med andra ord....VÄRLDENS LÄTTASTE MATRÄTT :-) ......MEEEN.......

Detta har inte varit en självklar lättlagad rätt för mig ALLTID!!!

Jag kommer ihåg när jag flyttade hemifrån för första gången och jag bodde ihopa med min bror, jag tror jag var 18 när jag flyttade hem till honom, vi bestämde en dag att vi skulle ha makaroner och korv till middag ( ja man levde nog mest på det just då tror jag, man hade lixom inte råd till annat )

Det kom på min lott att det var jag som skulle fixa middagen...Hmmm...LÄTT SOM EN PLÄTT!!! tänkte jag, Däremot hade jag ju aldrig innan lagat makaroner, såg matlagning mest bara som ett nödvändigt ont förr i tiden *L*

Jodå, jag kokte mina makaroner så som det stod på förpackningen, det enda dom hade glömt bort att medela där var att det var viktigt att röra runt ända ner i botten mellan varven, visst rörde jag runt med en slev då och då..Men jag rörde lixom bara uppe vid ytan när det började koka och då kan ju den kloka människan nästan förstå vad som hände!!!?? Dessutom sänkte jag inte värmen på plattan heller, så när det var dags att äta så var hälften av mina makaroner fastbrända i kastrullen och den stackars kastrullen var ju bara till att slänga

GOOD BYE KÄRA KASTRULL!!

därefter fick min kära bror visa mig hur man kokte makaroner..(han var ju van, eftersom han hade bott hemifrån längre än mig, men än idag undrar jag om inte detta hände honom oxå? första makaronkoket han gjorde)

så nej...makaroner är kanske inte så självklart för alla människor till en början :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0