jobbigt

Träden viner i luften och det blåser full storm, har tittat ut MÅNGA gånger idag mot himmlen och bara undrat hur det är med farmor? Jag har sån ångest över att hon kanske snart inte är bland oss?
Den äldsta generationen i *vår* familj är snart förbi och det känns VÄLDIGT VEMODIGT!!!
Inatt satt min ena faster och min kusin vak på henne, hörde sen idag att hon hade piggnat till en smula igårkväll. KAN DET VARA ATT HON KAN ÅTERHÄMTA SIG????
jag verkligen hoppas att hon kan få komma hem igen, till sin egna lägenhet, till sina egna tavlor, till sin egna säng, till sin balkong!! GUD VAD JAG ÖNSKAR DET! en sista gång bland sina egna tillhörigheter! MEN jag tror att hon har gett upp, Hon låg här i Oxie en ganska lång tid för att vänta på ett permanent boende...HELT PLÖTSLIGT EN DAG hade de inte råd att ha henne kvar, och hon blev flyttad till Söderkulla där hon nu ligger...redan då när de flyttade henne var hon på väg att få lunginflamation...HUR KAN MAN BARA FLYTTA PÅ EN SJUK MÄNNISKA????

DÄREFTER HAR DET BARA GÅTT UTFÖR....som att hon gett upp helt enkelt!!! bli flyttat hit och dit till det ena stället från det andra, som om man inte duger NÅGONSTANS? inte konstigt att man ger upp!!!! Jag vet att min pappa blev helt vansinnig och ringde komunen men har inte riktigt blivit klar över vad de svarade honom.?

På Fredag ska jag in o hälsa på min farmor igen, om kanske inte redan imorgon? Kan bara inte tillåta mig själv att låta bli!!! herregud....Min farmor är 90 år och hon har tänkt på barn o barnbarn o barnbarnsbarn  alla födelsedagar o alla jular jag kan minnas! HON HAR ALDRIG GLÖMT *NÅGON* så varför ska man glömma henne nu?
ATT vara farmor/ mormor måste ändå vara något stort, min farmor för mig har alltid betytt väldigt mycket även om det på sista åren blev mindre men mina tankar har alltid varit hos henne.

Håll ut goa farmor!


Kommentarer
Postat av: Petra

Usch ja det är jobbigt när ens kära mor- och farföräldrar blir sjuka och går bort.. Kram

2010-08-25 @ 20:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0