brrrrrr.....

Brrrr....sitter här och småhuttrar, ja inte för att det är kallt inomhus men jag har ju sprungit ute sen klockan 07:00 imorse ända tills för en timme sen 18:00 och vädret har ju varit lite si sådär, snö, snöblandat, slask och snö och drivor på vissa av mina gångavstånd. Tog sen bussen hem efter jobb och dom parerade ju inte alls med varandra, första stoppet vid södervärn fick jag stå i 12 kalla minuter och vänta och redan då var jag frusen om mina fötter...Mössa har jag i alla fall varit duktig på att börja använda :) ( hatar nämligen att frysa om öronen )
Andra stoppet var vid jägersro där jag hoppade av för att springa in och handla, fick stå och vänta där i 20 minuter och samtidigt då snöade det...Brrrr.....riktigt rått var det!! Sen kommer man in i värmen och kinderna börjar koka på en trots att man känner sig sådär lite småhuttrig i kroppen.
Blev lite besviken innan idag när jag såg att det mer var regn än snö i det som kom från ovan, Man tänker typ bara slask och tö då! hellre vitt på marken än en massa regnande! just nu tycker jag att snön lyser upp  och det har varit en behaglig kyla utan en massa blåst! Så jag hoppas verkligen att snön inte återgår i regn!!
Helgen har annars varit hyffsat bra, skönt att den är över i alla fall..jag är inte så STORMFÖRTJUST i helgerna som man egentligen borde vara men det finns vissa skäl för det, men jag bearbetar det där sakta men säkert!
Idag fyller D år och ingen av barnen har ringt honom och det måste jag ju erkänna är VÄLDIGT svagt och dåligt gjort, men kvällen är ju inte slut ännu så jag ska inte säga något ÄN!
Nu ska jag gå och hälla upp ett HETT bad och sätta mig där en timmestid med massor utav skum och bara försöka få upp värmen i kroppen!! Brrrrrr...


Ha en skön söndagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0