selmas dag...


Idag är det selmans..ehhh..semlans dag, sååå har ni ätit några semlor idag?  Jag har inte ätit en enda semla detta året trots att jag själv fixade till ett par semlor för nån vecka sen och inte ens idag har jag kostat på mig nån semla, just för att jag helt enkelt inte e så jätteförtjust i dom och för mycket grädde så man  får bara ont i huvudet eller tinningarna, och jag förstår inte vart dom får alla dom här speciella dagarna ifrån, men självklart handlar det ju om att sälja just den varan vid just den dagen. Och jaaa...folk köper ju det så då är det klart att det fortsätter år efter år. Inte för att det stör mig på nåt vis men ibland känns det som om det blir liiiite för mycket traditioner att hålla reda på!
MEN DET ÄR KLART!!
det är ju upp till var och en om man vill följa och fira alla de här speciella dagarna eller inte, man blir ju typ inte tvingad ;) inte än i alla fall *L*

vad är det vi ska fira efter semlans dag då? för jag har då ingen kontroll alls! :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du det vi firar i Mars är först Toni den6/3 Efter det kommer där något liknande Selma.L Det är Mariebebådelsedagen. som då är den stora Våffeldagen 25/3 Ja nu vet du vad du ska hitta på i Mars Ha De Kram Mamma

2010-02-16 @ 19:36:43
Postat av: Jayne

Vi ska fasta efter denna dag , fram till påsk!!!

PÅ förskolan ska vi ha Carneval på fredag, Carne betyder kött och carneval betyder ung inte äta kött, vilket man då inte gör från o med nu fram till påsk.

Dock kommer jag inte att fasta!!! Men semlor älskar jag...

2010-02-16 @ 22:12:41
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0