lördagens middag!

Nu sitter jag här vid min egna data och har nyss lagt in bilderna på middagen igår, tänkte att jag skulle dela med mig av detta goda recept som jag hittat inne på www.matplatsen.org .






Detta behövs till 4-5 pers

ca 600 gram fläskfile

1 röd paprika

1 purjolök

1 tsk curry

1 tsk paprikapulver

2 msk vetemjöl

2-4 dl köttbuljong

2-3 dl vispgrädde

1 banan
2 msk margarin
200 gram paprikaost

Gör så här:

Rensa filen fri från hinnor, bryn filen i en stekpanna och salta och vitpeppra, skär under tiden paprika och purjolök i mindre delar.

Koka upp köttbuljong och lägg i köttet i buljongen när det är färdigstekt..låt köttet puttra i ca en halvtimme.
Fräs curry och paprikapulver i lite margarin i en stekpanna, rör ner mjölet och späd med 2 dl buljong och grädde smaka ev av med mer curry, jag hade i lite extra. Låt såsen puttra ett par minuter, blanda till sist i paprikaosten och låt den smälta i såsen.

Ta upp köttet och lägg det i botten på en ugnsform, lägg över paprikahacket och purjolökshack och sist en skivad banan.
Häll såsen äver gottigheterna och sen in i ugn 200 grader i ca 15-20 min.

servera med ris och grönsallad



Här puttrar köttet i buljongen


såsen är fixad och klar och VÄLDIGT VÄLDIGT GOD!! :)


allt är packat i en form, såsen slås över och sen in i ugnen

Här står det och gottar sig i ugnen, snart klar för att ätas.

Jättegod var denna rätten och passar perfekt en fredag eller Lördag när man vill ha det där *lilla extra* Detta kommer jag absolut att göra fler gånger.
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska ha till middag? har inte planerat nåt och söndagarna är ganska trista så det blir kanske en köpepizza idag? Vi får se!

 





Kommentarer
Postat av: Jayne

Hej svejs

Kanelbullen var ganska lätt att få till. Jag bakade ut, la på smör, kanel, socker, vek en gång över och la på mer gott..vek över..osv. Till jag hade en lång smal remsa. Då rullade jag ihop. Blev bra.



Tv: fungerar nu... äntligen har vi också ett bra ljud igen till tv:n. Skönt. :D



Måndag snart igen..tjohooooo...

2010-02-21 @ 21:04:35
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0