vad är det för samhälle vi har???

Sitter just nu här och väntar på att Denise ska komma hem, hon ska vara hemma halv 10 och jag har redan ringt henne ett antal gånger för att höra var och med vem hon är och nu senast var hon med Viktor. (tack gode gud för mobiler)
Är det konstigt att man blir rädd som förälder när ens barn är ute om kvällarna?? kvittar lixom hur gamla dom blir kan jag tycka!
Nu har det nyligen skett ett hemskt onödigt mord igen!! Och jag kan inte sluta tänka på detta sjuka samhälle som vi lever i!
När jag växte upp så läste man nästan aldrig om mord på oskyldiga personer och man var heller aldrig rädd för att gå ut på kvällarna eller gå hem från en fest mitt i natten! däremot NU!! Vart är samhället på väg egentligen??
Samhället har helt enkelt blivit mer hårdare och råare, man tar inte längre hänsyn ifall man rånar en kille, tjej,gammal eller ung!! BARA MAN FÅR DET MAN VILL HA TYP...KOSTA VAD DET KOSTA VILL, OM DET  SEN  SKA VARA MORD PÅ MENYN???????? .SJUKT,,MYCKET SJUKT!! Samtidigt som förälder så tänker man ju alltid som så **NÄ MEN DETTA KOMMER INTE HÄNDA OSS** hmmm...hur vet man det egentligen? FEL PLATS VID FEL TIDPUNKT helt enkelt och så har ju säkert föräldrarna till dessa mördade flickor oxå tänkt en gång!

Man får helt enkelt vänja sig vid tanken på att det kan stå en GALNING bakom nästa grind när man går ut eller när barnen är ute och att man ev..kan bli drabbad av det värsta som nånsin kan hända en???
NEJ....JAG VILL INTE TÄNKA SÅ, DÅ HADE JAG ALDRIG VÅGAT SLÄPPA UT MINA BARN...Jag vill kunna vara trygg när Denise är ute och när Lisette är på jobbet men hur det än är så kan man inte koppla av förrän de är innanför dörren och ja nu är snart Denise innanför i alla fall...NU E DET BARA LISETTE KVAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0