Torsdag

Vilket underbart väder man vaknade till imorse, det började spritta i kroppen innan man ens fått benen ur sängen, helt enkelt underbart och solen skiner från en klarblå himmel :)) man kan bara känna sig GLAD! Äntligen kan man se att våren är på väg, April kan ju dock vara en lite lurig månad så man vet ju ändå inte? men just nu känns det toppen i alla fall.
Igår valde jag ju att ändå gå på föräldramötet trots min huvudvärk och jag ångrar mig inte för det var ganska intressant, Polisen var där och informerade om droger som florerar här och i Malmö och de berättade att man verkligen ska hålla koll på sina ungdomar eftersom det är fruktansvärt vanligt, just nu är det cannabis och tramadol som försigkommer mest! De berättade om lite tips hur man kan se på sina barn ifall de har tagit något eller inte, bl a sa de att på tramadol kan man se på pupillerna om de är påverkade, då ska pupillerna vara himmla små.
Jag gick direkt hem och kollade på Denises ögon men hennes pupiller var normalstora och hon betedde sig helt normalt. Inte för att jag tror att hon håller på med sånt men som sagt!! det är ju inga föräldrar som tror det om sina egna barn, ibland kan man ju blunda inför verkligheten!
Och eftersom jag vet att Denise t ex är glad för att lukta på Ajax och andra div dofter så får man helt enkelt ha extra koll så att det inte går över på annat.
Här hemma har jag ju fått gömma undan allt vad medel heter, eftersom hon e glad för att *sniffa* in dessa dofter och även sånt kan man ju bli beroende av. Även om det inte är klassat som droger så innehåller ajax o sånt ändå kemikalier och det kan ju inte vara bra i längden att gå o lukta på sådant. Så japp...extra koll är aldrig fel-TVÄRTOM!

Nu ska jag ta och få något i magen och sen ska jag köra ut och shoppa lite smink, Denise är expert på att använda upp mitt smink och jag hittar sällan mina saker så nu ska jag handla nytt och sen gömma undan det. Kanske man hittar nåt snyggt klädesplagg oxå?? :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0