livets val...

Ja för visst har vi alla våra olika val i livet? Idag har jag TÄNKT väldigt mycket på JUST MITT VAL SOM JAG HAR GJORT I DETTA LIVET!!?  kan det verkligen vara RÄTT? kan det vara FEL?  hur vet man egentligen?
Alla vi människor grubblar väl någon gång i livet på om man gör rätt eller fel när det gäller valen vi gör, menar där kommer en sak som du står mellan....antingen hit eller dit? hur kan man nånsin bestämma sig? Det ena kan låta sååå mycket bättre än det andra, men ändå kan man tveka..och det kan ju gälla vad som helst i livet, jobb,,förhållande,karriär,semester,kompisar jaaaa...you name it!! VAD SOM!!!

Och varför tvekar man?

Idag har jag frågat mig den frågan många gånger? VARFÖR TVEKA?? när man väl har tanken uppe så varför tveka?
Är det inte något fel när man väl börjar tveka?

Nu råkar mitt handla om förhållande men det finns ju så mycket andra saker i livet som man ev tvekar på och inte tar changsen när man väl har den.

Idag har jag t ex börjat grubbla över om mitt förhållandet till *mannen i huset* verkligen är lönt att satsa på??? och inners där inne i mitt hjärta säger det NEJ OCH ÅTER NEJ! och eftersom jag känner det så starkt så fattar jag ju själv att mina känslor  inte  är där dom hör hemma, jag har helt enkelt tappat känslan för att bry mig.
VIsst jag älskar honom som mina barns pappa men sen är det liksom inte mer heller.

VARFÖR STANNAR JAG DÅ KVAR???

Jahapp...där kom den där JOBBIGA frågan som jag måste ställa till mig själv!

Är jag rädd för förändring?
jag vet vad jag har men jag vet inte vad jag får?
är jag rädd för att såra?
rädd för att bli ensam?
rädd för att inte klara mig ekonomiskt?
rädd för barnens reaktion?


VARFÖR STANNAR JAG KVAR I ETT FÖRHÅLLANDE SOM INTE KÄNNS BRA?

Frågan återstår och den enda som kan svara på det är ju JAG..och ärligt talat SÅ VET JAG INTE?
(SÅ please inga allmossor här inte)

Jag vet fortfarande att det är MITT liv och MITT val som gäller och jag bryr mig inte om vad ALLA andra tycker och tänker om valen jag gjort i mitt liv, eller om valen som jag kommer ta i mitt liv.


jaja...nu ska jag fortsätta mitt race här hemma...(mannen i huset e på krogen) o jag fixar middag TILL LISETTE,CHRISTOFFER,DENISE O ELIN O GIVETVIS TILL MIG SJÄLV ;))



livets val är svårt ibland men bara ibland!! :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0