blandad kompott

Söndagen har verkligen varit fin med tanke på vädret , hög luft, solsken och så där härligt småkallt, Och just nu känns det ännu skönare av att vara hemma och inne i värmen med en massa levande ljus!! Ja det var faktist det  första jag gjorde när jag kom hem...Tända alla stearinljusen här, blir ju bara så varmt och gottigt!
Så på det viset älskar jag hösten :)
Skönt är det oxå att jobbehelgen är över!! *Wooooopppa* men tyvärr går det så fort tills nästa gång jag jobbar helg, Alla tycker att var tredje helg kunde vara lagom och inte som det är nu varannan, men blir nog svårt att genomföra som det ser ut just nu!?
Har varit inne och tagit mig en ducsh och tvättat håret och nu går jag omkring här i joggingbyxor och skön tröjja och funderar på vad man ska äta? pizza kanske?
Nää just det, jag har ju ärtsoppa i kylen som måste användas så jo det får bli lite fattigmanskost idag :) men ärtsoppa är väl alltid gott?
Idag har man hört på radion att dom fångat *laser* mannen...HOPPAS nu bara att det är rätt person oxå så att man inte läser i tidningen imorgonbitti att någon annan oskyldig har blivit skjuten, kan bara säga att många på mitt jobb verkligen JUBLADE över detta besked och så klart *MED ALL RÄTT*
INGEN SKA NÅGONSIN FÅ SKJUTA PÅ EN HELT OKÄND MÄNNISKA!!!, verkligen sjukt!!!
Smulan är just nu fruktansvärt sur på mig, hon söker hela tiden mat i förväg trots att hon har torrfoder framme hela tiden, men som igår så fick hon blötmat redan vid 6 och sen lekte hon djävul med mig när jag sen väl ville ha in henne för kvällen och japp, det är ju klart...då var hon ju MÄTT!!! Så idag har jag bestämt mig för att hon ska vara inne 7 halv 8 och då får hon middag för att sen stanna inne resten av kvällen.
JÄDRA KATT!! MEN SÖTNOS TILL KATT


Här sitter hon o jämrar sig över att hon vill ha mat!!



efter en del jämrande så bestämer hon sig för att det inte är lönt att tjata och kollar efter ett lägligt hopp ner till golvet :))

Hmmm....idag blev det lite blandad kompott här i bloggen men det blir så ibland!
förresten....mitt paket har jag ännu inte hämtat ut *snyft* de har bara haft öppet till 15 nu lördag o söndag och som sagt....Jag har ju jubbat!!!  :) 


ha en skön söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Jayne

Den som väntar på ngt gott...ja både kattmat och paket!!! :)

Usch ja.. jag minns när jag jobbade på slagthuset..blev varje helg...för man visste inte när man fick annars. SÅ skönt att slippa det nu...

Kram på dej.

2010-11-07 @ 19:45:39
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0