för 22 år sedan...

Kom du till Världen min UNDERBARA DOTTER!!!
Kan inte riktigt fatta att du redan är 22 år gammal, menar ibland är du som en liten flicka fortfarande!! :) så osäker på många saker i ditt liv men spelar ändå så säker på allt. Kan bara LE inombords :))


Som idag Tex så ska du bjuda oss på middag här hemma, och nej jag vet...det där har väl aldrig varit din starka sida...(haha...vaddå laga mat???? det där fixar mamma galant) hihi....jo jag vet för jag har själv varit där!!
eller som idag när du var ute och handlade till din middag...:) jag ringde dig från jobb och frågade hur det gick och du lät minst sagt chockad!!!! ****mamma allt e ju sååååå dyrt, hur kollar man priset på en fläskfile om där står att den kostar 99 kronor kilot??**** INget begrepp alls om att man ska kolla vad varan väger och man hörde riktigt på din röst att du var LIVRÄDD....dels för att det skulle bli fel och dels för att det var såååå dyrt!!
MEN GUMMAN!!!
man får lov att misslyckas....menar vi kan inte bli annat än magdåliga *hehe*
JUST NU står du och skalar potatis och jag känner mig såå stolt över att ha fött en dotter som dig!
MInns så väl den dagen för 22 år sedan:

VI bodde då på Kroksbäck och jag tror att jag bara hade en ledig dag från jobbet ( ja jag jobbade ända in i det sista), Jeppe var bara ett år och en månad gammal, I alla fall så satte jag honom i barnvagnen för att gå bort till Holma och ta ut pengar på posten där och samtidigt handla lite, det var ganska milt väder ute kommer jag ihåg ( inte som idag, 22 år efteråt..med snö...massor av snö)
Jag kände på väg hem från Holma att jag började få små värkar och när jag sen kom hem så blev det värre och värre, Ringde din mormor som vi hade kommit överens med att hon skulle komma hem och passa Jesper om vi skulle behöva åka in...och jag ringde din pappa...
Värkarna blev allt intesivare och mamma som jobbade kom hem och tog över Jeppe så att jag och din pappa kunde köra in till förlossningen.
Väl där inne kommer jag inte ihåg så mycket mer än att det drog ut på tiden när *väl* förlossningsarbetet startat...du kunde lixom inte bestämma dig för om du ville komma ut eller om du ville stanna kvar där inne i magen, så fort jag krystade så kom du fram, men så fort jag slutat krysta så åkte du tillbaka igen, och tydligen såg dom att det var väldigt påfrestande för både dig och mig, så du blev slutligen framplockad med hjälp av sugklocka tiden exakt när du kom har jag inte riktigt klart för mig men jag tror att det var runt 23:00 ...och Ohhh my good!! dit huvud var avlångt som en banan men jag tyckte ändå att du var *VACKRAST I VÄRLDEN* och jag var sååå GLAD över att du var en flicka ( visste inte det innan) jag har alltid tyckt att det var mer spännande att INTE veta...blir lixom som en julklapp på självaste julaftonen :) man gissade och hade sig men man var inte helt säker!
Nu hade jag i alla fall en stor gosse och en liten flicka!!! himmla mysig känsla måste jag säga!! :)

Du var ganska illmarig när du var liten..en bestämd liten dam!!! jag ville att du skulle ha klänning och rosett i håret...men Hmmm....det ville inte du!!!
VI köpte dockor och massor av barbie saker till dig men nix....du lekte hellre med jeppes bilar och krigarsaker.
Du trotsade mig massvis av gånger när vi gick till dagis...som en gång när du plockade upp ett tuggumi från marken, jag sa åt dig att spotta ut det och du började gallskrika i ren frustration för att du inte fick tugga ditt
marktuggumi!!!
När vi väl sen kom till dagiset och jag gick ifrån så vände jag mig om för att vinka genom fönstret...då stod du och snurrade ett tuggumi runt ditt finger och du vinkade precis som att du *tänkte* *****haha...där fick du Tjiiii mamma, för nu har jag mitt tuggumi ändå**** ;)) Nu kan man skratta åt det, men DÅ trodde jag att jag skulle explodera!
Har sååå många roliga minnen med dig!! som den gången vi hastigt och lustigt åkte till Lund hem till MOrfar o Ingrid och vi glömde sätta på dig trosor!!! men du var lika glad för det!!! hahahaha...

JAG VERKLIGEN ÄLSKAR DIG LISETTE!!!
MÅ LIVET VARA PÅ DIN SIDA!
KRAM

//// MAMMA///



Kommentarer
Postat av: Jayne

HU ja... vad tiden går fort... alldeles för fort ibland!!!

Men det ärt så mysigt med dessa historier tycker jag..dessa minnen!!! TUR man har dem.



Stort grattis till dottern men också till dej!

2010-11-25 @ 21:43:43
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Jayne

Va tyst du varit...festar ni ÄN???

2010-12-01 @ 08:48:28
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0