pasta och kräftstjärtar

Tisdag idag och ville då ha fisk till middag eller i alla fall åt sjö och hav hållet :)
ett recept som jag hade nerkladdat på ett papper så därav kan jag inte minnas vart jag hittat källan till detta recept men gott som tusan var det i alla fall och VÄLDIGT...VÄLDIGT lätt och snabbt att fixa till, så det passar ju perfekt en vanlig tisdag när man kommer hem från jobb och inte orkar stå vid spisen så länge och för mig passade det utomordentligt idag eftersom jag började måla, ville ju hellre satsa på målningen än på middagen idag :)



3-4 personer

4 dl krossade tomater
1 dl vispgrädde
2 msk tomatpure
2 msk hummerfond
1 dl klippt dill
salt
svartpeppar
( jag hade även i en pressad vitlöksklyfta)
200 gram kräftstjärtar

GÖr så här:

blanda ihop krossade tomater, vispgrädde, tomatpure och fond
Låt koka upp och puttra en stund.
blanda i dill och smaka av med salt och svartpeppar
Rör i kräftstjärtarna strax innan man ska äta, men låt det inte koka efter det för då blir kräftstjärtarna sega.

servera med färsk pasta.

MUMMA

Enkel,snabblagad,GOD, vardagsrätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0