tacotårta

Denna goda tacotårta gjorde jag i Fredags och den bjöd jag sen mina arbetskollegor på i Lördags och den blev mycket uppskattad, väldigt god och lättlagad och perfekt att äta en fredagkväll t ex eller att bjuda på när man har kalas!
HIttade receptet på Matklubben och detta måste ni bara testa!!!


bilden gör sig inte riktigt rättvis, såg godare ut i verkligheten.

Detta behövs:

1 grillad kyckling
200 gram philadelfiaost
2dl creme fraiche
1 burk tacosås (jag hade variant *HOT* )
2 pressade vitlöksklyftor
1 pak bacon
tortillabröd (jag använde 5 st i min tårta)
riven västerbottenost (jag hade prästost) gick lika bra

GÖR SÅ HÄR:

blanda creme fraiche, philadelfiaost och tacosås, pressa ner vitlök i såsblandningen
rensa och dela kyckligen i småbitar och blanda ner köttet i såsen
strimla baconet och stek det, blanda sen ner baconet oxå och rör om så allt blandas

Ta fram en rund form med avtagbar kant, varva sen tortillabröd och fyllning och börja och sluta med tortillabröd
Toppa med riven ost.
grädda i ugn 225 grader i ca 20-30 minuter
Servara med sallad

JÄTTEGOTT VAR DETTA!!! 
TESTA SJÄLV!!

Kommentarer
Postat av: Jayne

spännande variant av taco!!!!

2010-10-12 @ 08:07:36
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0