dop i danmark

Phuuu Vilken dag!!! började med att man steg upp halv 8, rätt in i ducshen och sen klä sig, väckte Lisette och hon var mer eller mindre fortfarande rund om fötterna ;) hon och Christoffer hade ju vart ute och festat och inte varit hemma förrän ca 05:00 på morgonen så inte många timmar hon fick lov att sova :)
Körde iväg kvart i nio till Danmark och vi hade såklart följe med THomas, Birgitte och NIna, annars hade vi ju inte hittat dit.

Sen började själva dopet klockan 10:00 och det var inte riktigt detsamma som i sverige, här hade dom dopet i samband med gudstjänsten ( därav den tidiga timmen tror jag?)
Jag tyckte att dom la ner mer tid på själva gudstjänsten än på själva barndopet, här i sverige är det ju oftast enbart dop och då är man mer inriktad på barnet som ju ska stå i fokus just denna dag!  Så tyckte jag inte det var idag men ändå kul att se skillnaderna. DEt var likadant det här med faddrar??? jag blev typ inte klok på vem som var faddrar till Frederik? det var Thomas själv som gick fram med pojken, de närma
ste släktingarna stod brevid, så ja jag vet lixom inte riktigt hur det är upplagt i danmark.
När dopet var slut så åkte vi hem till Oxie för att bli bjudna på mat och de hade dukat jättefint och god mat blev vi bjudna på så det var riktigt trevligt, men dagen har som sagt varit väldigt lång eftersom man inte kom in förrän för en halvtimme sen så just nu är man typ helt slut i knoppen och kroppen.

Idag har jag oxå kommit fram till en sak som jag ska påbörja så snabbt som möjligt och det är att måla trappan till ovanvåningen vit! Den ser sååååå mycket fråcshare ut om den är vitmålad så japp det ska bli mitt nya projekt nu i veckan :)) nästan LÄNGTAR efter att få börja med den, därefter har jag en gammal kista som oxå ska målas i vitt och det är min mammas gammla kista...har typ fått dille på vitt just nu.

Nu ska jag ta och fixa min veckomatsedel här så

see yaa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0