mindre bra dag

Känner mig lite ledsam idag, fick skicka in min tant med ambulans idag och det känns hårt!!
Man ska ju inte ta jobbet med sig hem, men hur lätt är det att säga det? och hur lätt är det att hålla sig till verkligheten?
Det såg verkligen illa ut för min tant när ambulansen tog med henne men jag hoppas verkligen att hon kommit in i tid!! så att hon kan komma hem pigg och glad igen!
Jag VET att min tant gillar mig väldigt, väldigt mycket...hon brukade säga att jag var hennes *högra hand* och när jag var på vårdplanering förra veckan med henne så blev hon så glad att se mig att hon började gråta! 
och likadant idag, hon sa hela tiden, ***annette, min annette, så vackra ögon min annette har**** 
sen blev hon bara sämre och sämre och jag ringde 112. 

Egentligen ska man ju inte ha favoriter på jobbet, men ibland kan man bara inte rå för att man har mer känslor för den ena vårdtagern än vad man har för en annan. Däremot ska man juu ändå försöka vara skicklig och visa lika respekt för alla, jag tycker att jag klarar det ganska bra...menar,,jag är alltid snäll och vänlig mot vare sig den ena eller den andra! sen att jag ändå gillar vissa mer än andra, det måtte man väl ändå ha rätt till?! 

Idag är det en vecka sen farmors begravning, henne tänker jag oxå på ganska ofta, och fortfarande brukar jag kolla upp mot himmlen för att ev kunna urskilja ett moln som kanske kan påminna om henne på ett eller annat vis!? men nej, jag har inte hittat något moln som påminner om farmor! Kanske kan det komma när man varit och besökt graven? så imorgon när jag är ledig ska jag ta och köra till graven med en ros till både farmor och farfar. sen därefter ska jag kolla molnen igen! 

Har gjort en annorlunda fläskpannkaka här hemma idag och recept lägger jag in imorgon ifall den smakar bra ;)) 

Nu ska äta och testa! 

ha en fortsatt bra Tisdag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0