Dagens laxmiddag

Dagens lätta men goda middag blev detta!




Krämig lax med vitlök och örter! 4 pers

4 bitar benfri lax
1 burk cantadouost vitlök/örter
3 dl vispgrädde
citronpeppar
salt
1 pressad vitlök
lite räkor att strö över när allt blivit varmt (inget måste)

Gör så här:

smöra en liten gratängform i botten
lägg i laxbitarna
rör ihopa osten och grädden så att det blir till en sås
krydda med salt och citronpeppar
jag hade även i en pressad vitlöksklyfta.
Häll såsen över laxen och sätt sen in i ugn 200 grader i ca 20-25 minuter.
Ta ut formen och dekorera med skalade räkor.

servera med ris, potatis, pressad potatis eller varför inte som jag hade, tortellini med ostfyllning!!
oxå  en fräch sallad till det!

Smakade UNDERBART gott och JÄTTELÄTT att laga!


Jag känner mig fortfarande inte så där jättebra...fortfarande ont i kroppen och halsen och jag har nyst ett antal gånger här hemma, och snacka inte om att jag har frusit! Brrrr....ändå ett tag satt jag ute i solen.
så jag kommer stanna hemma imorgon oxå!


Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att min farmor är helt borta från detta jordeliv, kollade upp mot molnen innan idag och skulle se om jag kunde urskilja något som påminde om henne, men nej...jag hittade inget moln med just min farmor. Känns som om hon fortfarande är kvar, även om jag inners inne vet att hon inte är det!
Tänker mycket på henne och önskar verkligen att hon har funnit ro!?

Nu ska jag sätta mig eller ehhh...lägga mig i soffan o kolla in den andra filmen som jag fått hem

LOVE HAPPENS




Så ja vi höres mer imorgon!

 

PÖSSKI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0