en liten mus..

Vaknade för en stund sen och gick ner för att ta ett bloss i uterummet och när jag stod där ute så tyckte jag att Felix beteede sig lite konstigt, han lixom låg ner och sniffade på någonting,,hmm..mat tänkte jag!!!  men nej när han sen flyttade huvudet lite så såg jag att det var en liten grå mus...Ohhh..jag vet inte vad det är med mig? men sådana situationer klarar jag helt enkelt inte av!! Jag får lixom panik i kroppen och vet inte vart jag ska ta vägen!!
Jag fick tänka snabbt hur jag skulle göra så att den inte skulle springa iväg och gömma sig, menar en mus kan ju vara ganska svår att upptäcka när dom väl kommit innanför!
Jag bad Felix passa musen medan jag sprang upp och väckte Denise (tur hon var hemma)
Först ville hon inte men efter mitt tjatande så gick hon med på det (stackars tös) (elaka mamma) .
Hon tog en handduk och slängde över den..sen tog hon försiktigt upp den och lyfte ut den och gick ut med den.
Jag tyckte inte att den såg skadad ut...mest som om den var i ett chocktillstånd men nu är den ute i det fria igen och man kan bara hoppas att den överlever, jag vet ju inte ens om det är smulan som kommit in med den eller om den har kommit in själv?
Fattas bara att hon sen kommer in med en fågel oxå!! Grrrr..har dagen börjat på detta viset så brukar det fortsätta.

Nu ska jag ut och börja tvätta sen ska jag passa på att sola och bada hela dagen.



Kommentarer
Postat av: jayne

Mus ja... usch... Vi såg en råtta här utanför en dag för länge sedan... man vet att de finns men vill inte se dem :(



Elvis har kommit in med fågel två gånger, men vi blev väl så upprörda så han gör inte det längre. Han fick inte dte beröm han ville ha. Ute har vi sett honom med fåglar , men jag sk'ller på honom så numera gömmer han sig...vilket passar mig bra.



Sessa har två leksakmöss som hon springer med här hemma.. vet inte om hon tror de är riktiga eller vad... hon gnäller och lägger dem sedan vid våra fötter och vill ha beröm sen går hon...



Nepp..möss vill jag INTE ha in..men OM jag får in dem..ja då vill jag ju att katterna jagar ut dem..så klart!



Toadörren är STÄNGD när jag är därinne..och LÅST :)

2011-08-03 @ 21:46:24
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0