halsfluss och omelett

phu, vilken dag..vaknade imorsse av att halsen var helt igentäppt och jag kunde knappt svälja, kände även att jag hade feber, så jag tog luren och ringde jobb och sa att jag stannade hemma idag, Ingen som tackar en för att man går och sliter ut sig själv.
Har fått penicillin nu så det tar väl någon dag innan det korerar sig.
Har mestadels bara slappat på soffan framför tv.n idag och inte fått för mig att göra någonting.

Gjorde mig en omelett innan men eftersom jag hade så ont i halsen så kunde jag knappt äta men god är den, det vet jag eftersom jag har gjort den innan.

Till en person

2 ägg
1-2 msk vatten
salt, peppar

vispa ihop allt och häll i en varm stekpanna..rör lite med en gaffel tills den har stelnat
lägg på ett par skivor ost och lite strimlad skinka
vik över den ena sidan så att det liknar en halvmåne
ät med några skivade tomater






Lätt som en plätt och gott när man är frisk

:))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0