hund o chocklad

Ibland kan jag bli så mäkta förbannad rent ut sagt!!
Idag när jag kom hem och gick upp på mitt rum så såg jag att Felix hade varit i farten och bitit sönder en hel djäkla ask cchoklad på 750 gram som Denise skulle ge i julklapp, den var dessutom inpackad i julklappspapper..men han har väl luktat sig fram till gottesakerna i kartongen trots papper och kartong!
Jag blev helt livrädd när jag såg det...herrejisses...750 gram...alltså en REJÄL KARTONG!!
Man har väl hört massor av gånger att just chocklad är giftigt för hundar och de kan t om dö utav det om de får i sig tillräckliga mängder!
Läste lite på datan om just detta och jag blev ännu mer skrämd vad jag läste.
Gick genast ut till Mr D som, SOM VANLIGT befinner sig i sin s.k verkstad..berättade vad jag läst och tyckte att han borde ringa djursjukhuset....*varför gör jag det inte själv tänker ni kanske*
Nä pga att det ALLTID är jag som får ta hand om smulan när hon behöver vård, alltid jag som får plocka pengar från min egna ficka när det gäller henne..MIN KATT...HANS HUND!
Ett jäkla nonchalant svar fick jag utav honom som svar...men till slut gick han i alla fall in och ringde rådgivningen.
Hur f-n kan man bara bli så nonchalant när det gäller sitt eget husdjur???? jag fattar det bara inte!
Jag tycker såååååå fruktansvärt illa om människor som inte bryr sig mer, och speciellt med tanke på hur farligt chocklad är för hundar! Jag vill nästan inte vara hemma...ser mig vakna mitt i natten av att Felle ev får hjärtstopp eller annat! för biverkningarna kan komma flera timmar efter att dom ätit chockladen!
Mr D fick reda på att vi skulle hålla koll på hans andning!!? men tänk om man sover? jag ska upp o jobba imorgonbitti och klarar inte av att sitta uppe halva natten!! Dessutom tror jag nog att jag hade fått panik om jag börjar se att han andas häftigt.

jag vill inte uppleva denna kväll och natt!
ta mig förbi detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0