gnocchi

Helgen är slut och jag med den ;)
Men helgen på jobb har varit helt ok, förutom att min kollega Anette var sjuk och inte kom, så henne har man klart saknat, men i Lördags övertalade jag Lisette att rycka in och jobba och idag har Aminata jobbat :) så det har gått jättebra ändå, efter jobbet körde jag till ÖB men när jag väl kom dit så mådde jag illa och orkade inte gå dit, så gick bara snabbt in på Willys för att handla det jag skulle ha till middag idag...lövbiff som jag hade planerat men herregud vad dyrt det var med lövbiffen på willys.....179 kronor kg... NIX...fick bli köttfärssås och Gnocchi istället, ja gnocchi för mig är något nytt, har aldrig förr smakat det så det var ju klart spännande att testa :))



Tjaaa...vad ska jag då förklara att det smakade som?? Hmm...det smakade inte så mycket faktist men det är ju ett bra allternativ till potatis eller pasta och om man vill ha lite variation på maten :)
Gott tillsammans med köttfärs men att äta dom bara som dom är? ..nää...jag tror inte det!

Jag känner riktigt nu att paniken inför julen börjar göra sig påmind alltmer..hur ska jag hinna med allt?? jag blir tossig på mig själv att jag genomlider detta vareviga år om och om igen utan att ta lärdom av det för varje gång!
jag har massor av klappar kvar att köpa och inte nog med det, sen ska jag handla present till Beccy som fyller 20 år på tisdag..oxå då maten till julafton...Ohhh..my good!! *river håret snart* ;))

Det brukar ju dock ordna sig i slutänden utan att mitt hår blivit avrivt ;))


Nu kallar kudden på denna kvinna och jag önskar alla en fortsatt fin 4 adventskväll :)

Kommentarer
Postat av: jayne

stress stress..visst är julen KUL...hmmmmm



Jag jobbar in till 23 december så det finns liksom ingen tid att oroa sig för.. ha ha ha



Har några till sönerna kvar, sen maten som ska handlas och fixas... städningen,,,

Ja..och julkänslan..just det DEN också.

Kram

2011-12-19 @ 18:44:00
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0